VIL DU VIDE MERE OM SPILUDVIKLING?

VELKOMMEN TIL GAME DESIGN

I faget Game Design arbejder eleverne ud fra modellen “spille spil – analysere spil – lave spil”. De arbejder både med bræt- og kortspil samt forskellige computer- og konsolspil. Eleverne undersøger spilmekanismer og spilleregler for at opnå en bedre forståelse af, hvordan et godt spil er opbygget. Dette gøres både gennem en historisk tilgang og en teoretisk baseret tilgang. Derudover øver eleverne sig i kreative processer, værktøjer og gruppearbejde, som er afgørende elementer i udviklingen af spil.

Game Art:
Elever, der vælger Game Art, fordyber sig i grafisk spiludvikling. De lærer forskellige programmer at kende, herunder Photoshop, Premiere, After Effects og Blender. Game Art er velegnet til dem, der interesserer sig for grafisk design, film, animation og multimediekunst.

Game IT:
Elever, der vælger Game IT, fordyber sig i programmering, herunder C#, javascript, php, Lua og andre relevante programmeringssprog. De introduceres også til Unity og Solar2D som spilmotor. Game IT henvender sig til dem, der interesserer sig for softwareudvikling og teknisk implementering i spil.

Vi samarbejder med grenå game college

Hele holdet tager på fælles brobygning med de øvrige frie fagskoler hos Grenå Game College, som har en række ungdomsuddannelser med spil som omdrejningspunkt.