Game Design - programmering, design og spilteori

Spilteori:
Historie, Leveldesign, Spilkendskab, Animation
Design
Billedredigering, Tegning, 3d-modulering i Unity, Production design, idegenerering, 360 grader
Kodning
Forståelse for kodningens mekanikker, kodning i Python, C#, spil og animation i Scratch.
Tidligere
Næste

Vil du designe fremtidens spil?

Game IT

Game ART

Alle spil har regler. Reglerne sætter rammerne for spillets logik, de elementer som er i spillet og hvordan man kan deltage og påvirke spillet. På GameIT delen beskæftiger vi os med de miljøer, som man kan opstille og udvikle disse regler i. Vi arbejder med de teknologier som knytter sig til spiludvikling til computer, mobiltelefoner og tablets. Vi bruger bl.a. spilmaskinen ”Unity”, hvor man får en introduktion til programmet og herved kendskab til programmeringssproget C#, som er det sprog Unity bruger til at lave regler i. Vi beskæftiger os også med andre teknologier, herunder scratch og python.

Ligeledes ser vi på de gængse web-teknologier som er en del af vores hverdag, herunder php, sql, css, html javascript (Div. Frameworks) o.a.
I perioder er der også mulighed for at beskæftige sig med LEGO mindstorms og Raspberry pi’s, som kan programmeres til at interagere med andre ting, såsom knapper, sensorer, motorer og lignende tilbehør.

Basis billedbehandling ved fx at bruge forskellige billeder som klippes sammen til en billedcollage. Arbejde med layers og adjustments layers ved fx at lave små øvelser for at få indblik opbygningen af Photoshop.
 Lave layermask ved fx at lave nogle grundlæggende øvelser i at fritlægge billeder mhp. senere spilproduktion. Photoshops tegnesystem ved fx sammen med tegneplader at lære at tegne digitalt for at opbygge koncepttegninger i photoshop mhp eget spildesign. Beskæring og retouchering ved fx øvelser i og forståelse for det gyldne snit mhp at opøve billedkomposition. Farvebalancer i photoshop mhp forståelse og viden om generel farveteori og farvers betydning for harmonien i billede ved fx at lære at farvestyre texture til spil i photoshop.

Vi arbejder også med 3D Studio Max og Premiere Pro / After Effects. 

Spilteori

Eleverne introduceres til spilmekanismer ved at afprøve forskellige spil på PC, Playstation og Xbox, f.eks nye computerspil til PC og konsol, så de får indblik i produktion. Generel spilteori læres ved fx at analysere andre spil og spilteste dem. Eleverne skal udvikle eget gamedesign ved fx at lave mock-up til et spilkoncept med blyant og papir og præsentere det for hinanden. Forståelse for og kendskab til klassiske spilkoncepter ved fx at tage udgangspunkt i et klassisk spildesign som Tower Defence, som sættes op i spilmotoren Unity. Viden om brætspil ved fx at spille forskellige brætspil som Settlers, Risk etc. så eleverne får en mere analog tilgang til spildesign. De skal lære at tage stilling til “godt gamedesign” ved fx at kigge på forskellige klassiske spildesign, lige fra Pacman til Uncharted.​

Dette er en overskrift

Der stilles ingen krav om forkundskaber, men det er vigtigt, at du har interesse for teknikken bag spildesign og ikke kun gaming. Du kommer også til at spille forskellige spil som en del af teorien bag spiludvikling, men linjen er ikke en e-sportslinje.

Samarbejde med Grenå Game College giver os fingeren på pulsen!

Alle elever på Game Design samles med de øvrige frie fagskolers elever på Grenå Game College en gang om året til et fælles brobygning.

Du får lov at arbejde med en række af de værktøjer, man skal mestre for at arbejde professionelt med computerspil.

Du lærer om designprocessen fra idé til færdigt produkt, spilgenrer, leveldesign, forløbsmodeller og meget andet. Undervejs får du også lov til at udvikle og producere dit eget computerspil i en game engine.