Vi søger lærere

SFF er en moderne kostskole som hører under skoleformen Frie Fagskoler. Vi er i en rivende udvikling, hvor elevtallet er fordoblet over de sidste 3 år. Vi har gode undervisningsfaciliteter, glade, engagerede kollegaer og elever.

Som lærer på SFF indgår der både undervisning og tilsyn i din arbejdstid. Du har en ugentlig aftenvagt samt weekendtilsyn. Vores målgruppe er unge mellem 16 og 22 år. De tager 10. klasse eller går på STU. Fælles for dem er, at de profiterer af at blive set, respekteret og undervist med høj faglighed. Vi vægter den gode tone og en validerende tilgang, som støtter deres personlige, sociale og faglige udvikling igennem skoleåret.

Vi søger 3 lærere på fuld tid og 1 lærer på deltid (12 timer)

Tjek også vores Facebook og Instagram nyheder

Læs skolen at kende ved at se vores opslag om begivenheder fra hverdagen


Ring til Henrik Karup for mere information på 62231328

Ansøgningsfrist er den 29. maj 2022 klokken 12.00. 

Ansøgning med relevante bilag sendes til post@sydfynsfrifagskole.dk

Samtaler afholdes i uge 22.

Opstart er den 1. august 2022.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og LC

TIMELÆRER PÅ RIDELINJEN

Er du vores nye time-lærer på Ridelinjen? Har du erfaring med specialpædagogik og rideundervisning? Du vil sammen med kollegaerne på ridelinjen stå for undervisningen, hvor der er fokus på spring og dressur, såvel som horsemanship og praktiske opgaver.

Der er undervisning mandag og torsdag og stillingen er på 12 timer ugentligt.. 

RIDELÆRER

Er du vores nye ridelærer? Er du læreruddannet? Har du erfaring med specialpædagogik? Kan du undervise i enten dansk, matematik, naturfag eller engelsk på afgangsniveau?

Vi søger en lærer som vil tage ansvar for skolens ridelinje samt undervise i boglige fag og varetage tilsyn på kostskolen.

Som medansvarlig for ridelinjen har du sammen med din kollega, Malene, ansvar for drift, fodring og udeområder. I organiserer ekstern pasning til weekender og ferier. I har kontakt til smed, dyrlæge mm og tager ansvar for linjens økonomi.

Der er ugentligt 8,5 undervisningstime og resten af dit skema fyldes med enten dansk, engelsk eller matematik på afgangsniveau samt tilsyn.

Eleverne har vidt forskellige baggrunde og erfaringer med heste, og undervisningen tilrettelægges således, at alle kan være med og udvikle deres færdigheder. Udover det  faglige arbejde med hestene vægter vi elevernes sociale samspil, trivsel og personlige udvikling.

HÅNDVÆRKSLÆRER

Er du vores nye håndværkslærer? Er du håndværks- og læreruddannet? Har du erfaring med specialpædagogik? Kan du undervise i enten dansk, matematik, naturfag eller engelsk på afgangsniveau?

Du vil sammen med din kollega, Pernille, undervise eleverne i forskellige håndværksopgaver, primært indenfor træfagene. I undervisningen introduceres eleverne til arbejdsteknikker og kendskab til værktøj gennem sjove, relevante og virkelighedsnære opgaver der skal løses. Vi har før bygget en mountainbiketeknikbane, indrettet vores værksted og du har garanteret gode idéer til nye, spændende opgaver.

I undervisningen tilrettelægges besøg på erhvervsuddannelser og virksomheder.

Eleverne har vidt forskellige baggrunde og erfaringer med håndværk. Et års ophold på skolen og håndværkslinjen skal gerne øge deres muligheder og motivation for at søge ind på en erhvervsuddannelse. Udover det faglige arbejde vægter vi elevernes sociale samspil, trivsel og personlige udvikling

LÆRER TIL CARE-LINJE MED SOCIAL- OG SUNDHEDSFAG

Er du vores nye CARE-lærer, som har kendskab til social- og sundhedsområdet?

Er du læreruddannet? Har du erfaring med specialpædagogik? Kan du undervise i enten dansk, matematik, naturfag eller engelsk på afgangsniveau?

På linjen CARE vil du med dine kollegaer, Trine og Sanne, undervise eleverne i områder som er relateret til sundhed, psykologi og kommunikation. Gennem praktiske opgaver i samarbejde med lokale børnehaver og plejecentre, oplever eleverne, hvor spændende det er, at arbejde med store og små mennesker.

Udover det faglige arbejde vægter vi elevernes sociale samspil, trivsel og personlige udvikling.