Camps efteråret 2024

Næste camps er den 15. – 16. november 2024.

Vil du med på camp? Prøv hvordan det er at gå på en fri fagskole

Camps 2024

FORELØBIGT PROGRAM

Fredag:

16.00 – velkomst & indkvartering.

17.00 – introduktion til værkstedet

18.30 – vi spiser sandwichs og vender tilbage til vores værksted og sjove aktiviteter.

21.00 – 22.30: Aftenhygge og spil

22.30-23.00:  Godnat

Lørdag

Kl. 8.30 Morgenmad

ca 9.15 værksted fortsat

12.45 Pakke og aflevere nøgle

13.00 Frokost

13.30 Farvel og tak for denne gang

Vi skal bruge:

• Elevens navn
  • Alder
  • Nuværende skole og klasse
  • Kontaktoplysninger på forældre/værge
  • Hvilken camp ønskes?
  • Eventuelle allergener eller andet

Send mail til kontoret på post@sydfynsfrifagskole.dk – mærket CAMP

Pakkeliste

Dyne med sengetøj, lagen og hovedpude

Tøj til 2 dage

Indendørssko

Håndklæde

Toiletgrej + evt medicin

Sygesikringsbevis

Sydfyns Fri Fagskole arrangerer  Camps i november 2024. Det er et gratis tilbud til alle elever fra 7.-9. klasse, som vil blive klogere på deres job og uddannelsesmuligheder.

Vi laver det bedste, fedeste og sjoveste program til dig og vores dygtige undervisere vil give dig en rigtig fed oplevelse sammen med de andre deltagere.

Der bliver også god tid til socialt samvær og hygge, hvor vi skal spille og lege.

CAMP GAME DESIGN

På Game Design Camp skal du igennem et virkeligt spændende forløb, som kun giver dig mere motivation for at arbejde videre med at blive spiludvikler!

Game Design:
Vi springer ind i spildesignets verden, klar til at udforske og skabe. Vi vil tage inspiration fra cool spil som “The Legend of Zelda” og “Minecraft”, mens vi arbejder på at lave vores eget spil. Vi skal se på forskellige spilgenrer og finde ud af, hvad der gør nogle spil super populære. Uanset om du er til at tegne eller kode, er der plads til at lege og lære.

Værktøjer og Metoder:
• Platago: Ligesom Mario hopper vi fra platform til platform i Platago og lærer, hvordan man laver sjove spil.
• Twine: Tænk på “Black Mirror: Bandersnatch”, hvor du styrer historien. Med Twine laver vi vores egne historier, hvor valgene tæller.
• Pen and Paper: Tilbage til basics! Med pen og papir laver vi spil fra bunden og ser, hvordan ideer bliver til spil.

Spilteori:
Hvad gør et spil sjovt? Fra gamle hits som “Pac-Man” til episke verdener som i “Skyrim”, dykker vi ned i, hvad der gør spil spændende. Vi kigger på, hvordan man bygger en god historie, laver interessante figurer og skaber udfordringer, der holder spillerne på tæerne

CAMP GASTRONOMI

På Gastronomi camp skal du i dybden med forberedelser til et større kagebord.

Fredag er temaet flødebollerværksted! I skal fremstille hjemmelavede flødeboller og arbejde med konditorteknik.

Lørdag formiddag er der tema omkring asiatisk mad,  og vi slutter dagen af med at bage lækre småkager.

CAMP Hest 360

Camp Hest er for dig der bare gerne vil opleve, hvordan et skoleår med heste folder sig ud. Vi skal lave en række sjove aktiviteter med hestene i centrum.

Udover at være sammen med hestene og ride på ridebanen, så skal vi flette armbånd af hestehår, så vi har et minde med os.

CAMP STYRKE & MOD

Fredag:

17:00 – 17:30: Velkomst og introduktion

Velkomsttale og præsentation af programmet
Icebreaker aktiviteter for at lære hinanden at kende
17:30 – 19:30: Teambuilding gennem fælles madlavning
Nyde det måltid, gruppen har forberedt sammen
Uformel snak og hygge
19:30 – 20:30: Styrke & Mod Workshop
Fremstilling af fakler.
Diskussioner om personlige værdier og styrker
20:30 – 21:00: Fakkeltur
En guidet tur i naturen med fakler for at skabe en mindeværdig oplevelse. Faklerne placeres udenfor spisesalen.

Lørdag:

09:00 – 09:30: Morgenaktivitet med meditation og udstrækning

Rolig start på dagen med fokus på indre styrke og kropsbevidsthed
09:30 – 10:30:  Let Undervisning i orientering og gennemgang af MTB
10:30 – 13:00: Adventure løb med mountainbike
13:00 Fælles frokost og tid til at snakke og hygge
Opsamling på campens oplevelser
Uddeling af diplomer/certifikater for deltagelse
Farvel og tak for denne gang